Een meisje van 10 jaar oud heeft veel conflicten met haar stiefvader.
Het lukt hen niet om zelf tot verbinding te komen en een oplossing te vinden.
Door middel van de Friendshipcards komen van zowel het meisje als de stiefvader de gevoelens op tafel. Ze luisteren naar elkaar en zoeken verbinding en begrip. Er worden afspraken gemaakt hoe in het vervolg om te gaan met conflicten.
Een voorbeeld van één van de sessies die ik deed waarbij ik gebruik maakte van de kaarten.
In mijn werk als kinder- & jongerencoach maak ik veel gebruik van de Friendshipcards.
De kaarten zijn zo sterk, ze geven ruimte aan ieders verhaal. Want, er is niet één verhaal en oplossing. Ieder mens is anders, maar als je elkaar ondanks de verschillen weet te vinden, je duidelijk kunt maken wat je behoeften en verlangens zijn, op een gezonde manier je grenzen aan kunt geven, dan draagt dat bij aan een gezonde sociaal emotionele ontwikkeling.
Jong geleerd = oud gedaan is een spreekwoord dat hier heel goed bij past. Want, als we op jonge leeftijd een sociaal emotionele taal ontwikkelen dan draagt dat bij aan gezonde relaties in de toekomst.
De kaarten zijn zowel in te zetten in individuele trajecten als in groepen. Dat maakt het proces van de kaarten ook zo leuk. De kleurrijke kaarten spreken voor zich door beeld en tekst. Op de achterkant van de kaarten zijn verdiepende vragen te vinden die uitnodigen tot gesprek.